Любовь Божья

Реклама

Поиск

Главная » Статьи » Микола Синюк » текст

Микола СИНЮК - ПРО ВИБОРИ
ПРО ВИБОРИ


Микола СИНЮК

«Не ви Мене вибрали, але Я вибрав вас, і вас настановив…щоб дав вам Отець, чого тільки попросите в Імення Моє» (Ів.15:16). 


Історія стверджує, що поштовхом до відкриття закону всесвітнього тяжіння для геніального Ньютона стало звичайне яблуко. Падіння древнього фрукта з гілки на землю змусило вченого замислитись: а чому вниз, на землю? Все геніальне – просте, стверджують знаючі люди. Поштовхом до роздумів, окреслених в цьому матеріалі, також став древній овоч, добре знаний нами, – його назва – помідор звичайний. Він не падав з куща на землю, він разом із собі подібними лежав у картонному ящику, чекаючи покупця. Помідор, власне, тут ні при чому (це міг бути огірок, виноград, апельсин і т.д), а вся суть була в продавцеві, який заявив безапеляційно на питання про ціну овоча: «Якщо ви не вибираєте – ціна одна, якщо ж вибираєте, що хочете, будь ласка, але ціна набагато більша». 

Справді, помідор тут ні при чому, вся суть у виборі. Істина, засвоєна на ринку, доступна та геніальна, як закон всесвітнього тяжіння (нехай пробачить великий Ньютон), і полягає в наступному – право вибору має ціну. Вибір коштує, він має вартість виражену в грошах, інколи ми платимо здоров`ям, інколи гіркотою розчарування і сльозами, інколи ціною вибору стає власне життя. 
Що ж мається на увазі, коли ми говоримо: я вибрав, ми вибираємо, він сам собі вибрав? 
Словник української мови дає таке тлумачення слова «вибирати»: «Порівнювати, зіставляти й оцінювати особи, предмети, явища, виділяти для тієї чи іншої мети одне або декілька з них за якоюсь ознакою; віддавати перевагу кому-небудь або чому-небудь (з двох або декількох), визначати, вибирати голосуванням одну чи іншу особу для виконання певних обов`язків». Є й інші аспекти тлумачення цього слова, але для наших роздумів буде достатньо цього визначення. 
Чи зауважуємо ми, що властивість, бажання, потребу скористатися правом вибору мають навіть маленькі діти?! Це стосується улюблених іграшки, об`єкта спілкування, кольору одягу і т.п. 
Наше життя – це сукупність результатів або ж наслідок того, що ми вибираємо, як з поміж матеріальних, а тим більше духовних речей. 
Право вибирати або свобода вибору – це те, що є необхідним, обов`язковим, абсолютним атрибутом нашої духовної сутності. Це те, що робить людину – Людиною, образом та подобою Творця. 

Вибирай, людино, 
добро… Як? 
Вінець Божого творіння – людина має частку образу та подоби свого Творця, що проявляється в ній правом вибору або свободою волі. Ця якість в людській істоті присутня від народження і до закінчення земного буття. Разом з тим, присутність в дусі людини свободи волевиявлення не є гарантією, що людина скористається цим даром собі на добро. Парадоксально, що Всемогутній Творець дав право своєму творінню бути суверенним у прояві свободи вибору. Бог не змушує людину вибирати, але попереджає про відповідальність за власний вибір (5М.30:15-19). 
Найвищим благом людини є свобода. Свобода – це можливість вибору. Раб не має вибору, тому що не має свободи. 
Правильність вибору залежить від правильності стосунків людини та її Творця. Поставити під сумнів абсолютність Бога та Його Слова – це крок до втрати правильного напрямку нашого вибору. Саме в цьому був підступ диявола: наші пращури - Адам та Єва – послухали голосу спокусника і скористалися правом вибору між конкретним Божим Словом та лукавством спокусника на шкоду собі та на користь ворогу. 
Його тимчасова перемога в Едемському саду включно з вибором Варавви замість Христа скасована повною перемогою Сина Божого через Його воскресіння: «Поглинута смерть перемогою! Де, смерте, твоя перемога?» (1Кор.15:54). 
Якими критеріями користується людина при виборі? Слід зауважити, що без Бога вибір зводиться до наступного: «пожадливість тілесна, пожадливість очей та пиха життєва, – це не від Отця, а від світу» (1 Ів.1:16). 
Це світський підхід до вибору, хоча інколи, не пильнуючи, ми можемо також користуватися ним. Ось декілька біблійних ілюстрацій стосовно цього. 
Ми вже згадували про перших людей, яких обманув спокусник: «І побачила жінка, що дерево добре на їжу і принадне для очей, і пожадане дерево, щоб набути знання…» (1М. 3:6). Погляд, пожадання, переступ і, як результат, втрата стосунків з Богом, вигнання з раю, смерть, прокляття землі… 
Ахан, син Зераха, зробив злочин. Мотив гріха: «І побачив я в здобичі одного доброго шін'арського плаща, і дві сотні шеклів срібла, і одного золотого зливка, п'ятдесят шеклів вага його, і забажав я їх, і взяв їх. І ось вони сховані в землі в середині намету мого, а срібло під ним…» (І.Н.7:21). 
Те, що було заклятим, підлягало знищенню, полюбилося очам, результат – загибель всієї родини. 
Давид, цар і пророк Божий, через пожадливість очей впав у гріх: «І сталося надвечір, і встав Давид із ложа свого, і проходжувався на даху царського дому. І побачив він із даху жінку, що купалася. А та жінка була дуже вродлива» (2 Сам.11:2). 
Що було результатом вибору за пожадливістю очей? Духовне та моральне банкрутство, трагедія в його особистому та сімейному житті продовж двадцяти п`яти років. «Тому-то не відійде меч від дому твого за те, що зневажив ти Мене…» (2 Сам.12:10). 
Ще була історія Лота, племінника Авраамового, пов`язана з вибором за поглядом очей. Кінцевий підсумок цієї історії – втрата дружини та ганебний вчинок його доньок. 
Короткий підсумок цих історій полягає в наступному: за вибір доводиться платити іноді непомірно високу ціну – ціну власного життя або зламаної долі. 
Це тільки зовнішня, видима сторона. Скільки емоційних, душевних мук та терзання в сумлінні зазнає людина, яка зробила неправильний вибір? 
«Блаженний той, хто не осуджує себе в тому, що вибирає» (Рим.14:22). «А якщо зле в очах ваших служити Господеві, виберіть собі сьогодні, кому будете служити, чи богам, яким служили ваші батьки, що по тому боці Річки, та чи богам аморейським, що ви сидите в їхньому краї. А я та дім мій будемо служити Господеві» (І. Н. 24:15). 
Користуватися правом волі чи правом вибору не можливо, не ставши на шлях служіння Богу. Вибір Бога, служіння Йому стає основою для правильного бачення у виборі та оцінці пріоритетів життя. 

ЯК ВИБИРАЄ БОГ 
Українська нація переживає чергову передвиборчу метушню. Християни, як громадяни своєї держави, також не залишаються осторонь політичних процесів, бо інакше «належало б нам вийти із світу цього» (1Кор.5:10). Але ми поки що в світі. Добре, коли світ не в нас. Це також наш вибір. 
Що робить людина, яка бажає бути вибраною до вищих інституцій державної влади? Повторюю шановному читачеві те, що йому вже добре набридло. Отже, щоб мене вибрали (я малюю традиційну схему, це не стосується тих, кого до влади веде справді Бог), мені потрібно: виявити себе через зовнішню рекламу, телекомунікаційні засоби; показати свою програму (я так люблю народ, особливо дітей та стареньких) та відповідно пообіцяти: якщо ви мене оберете – я в свою чергу вам віддячу підвищенням добробуту, пенсій, зарплат і т.д. і т.п. 
Змальовуючи цю знайому картину, переслідую ціль показати, як вибирає Господь. 
Отже, ще раз нагадуємо текст з Євангелії від Івана, винесений в епіграф: «Не ви Мене вибрали, але Я вибрав вас…» (Ів.15:16). 
Дивна ситуація: не люди вибирають собі царя, а Цар вибирає собі народ. Не народ (як головний носій влади в демократичному суспільстві згідно Конституції) наділяє царя (президента, прем`єра, депутата) владними повноваженнями, а Цар-Бог, вибираючи нас у Своє Царство, наділяє і Своєю владою: «А всім, які прийняли Його, дав їм владу дітьми Божими стати, що вірують в Ім`я Його» (Ів.1:12). Отже, тепер ми «рід вибраний, царське священство, народ святий, люди вибрані…» (1Пет.2:9). 

З поміж кого вибирає Бог 
В пам`яті моїх ровесників ще збереглися спогади про вибори радянської доби. «Виберемо достойних» – гасло тих часів трансформувалося в незалежній Україні в лозунг: «Виберемо професіоналів, справедливість, порядок…» Мається на увазі, що людина (лідер) чи група людей (партія) зобов`язуються з отриманням важелів влади ці благородні заклики втілити в життя. 
На кого впав вибір Божий? «Спогляньте, браття, на покликаних ваших, що небагато між вами премудрих за тілом, небагато сильних, небагато шляхетних. Але немудре світу вибрав Бог, щоб осоромити премудрих, і безсильне світу вибрав Бог, щоб осоромити сильних, і незначне світу і погорджене вибрав Бог, і те, що є нічим, щоб те, що є чимось у ніщо обернути, так щоб не величалось ніяке тіло перед Ним!» (1Кор.1:26). 
Справді, як зазначив хтось із проповідників, – вибір Божий був обмежений: вибрати або погане, або зовсім погане, або абсолютно непотрібне. 
Виборці чекають від обраних ними виконання їхніх обіцянок. Бог парадоксальний в цьому плані. Він Сам вибирає – найгірше, найнепотрібніше, упосліджене, – Він же Сам і наділяє вибраних Своїх від Своєї влади, багатства та слави. «Блаженний, кого Ти вибрав та приблизив до Себе, щоб жив він у дворах Твоїх» (Пс.65:4). 
Хто ж вони, ці щасливчики, вибрані Царем царів для Царства? Хто замовив слово за них, хто написав програму, хто створив їм такий духовний імідж, що Бог звернув особливу увагу на них? Чи є можливість потрапити в число вибраних сьогодні і отримати реальну владу та повноваження царських синів і доньок? Чи обмежена кількість місць в парламенті Божої держави для бажаючих? 
Стати вибраною має можливість кожна людина, у грудях якої б`ється серце. «До Мене наверніться – і будете спасенними, всі кінці землі, кожен, хто покличе Ім`я Господнє – спасеться» – це незмінна Божа обітниця для кожного! Це Його Слово: «Я пильную над Словом Моїм», – промовляє Господь». 
Хто ж написав програму негіднику, вбивці, злодію, перелюбнику, щоб через неї бути вибраними: «Він – Бог, вибрав нас в Ньому – Своєму Синові Ісусі Христі перше закладин світу!» (Еф.1:4). Отже, твоя кандидатура стоїть першою в багатомільйонному списку претендентів. Умова обрання: прийняти Христа в своє серце. Все дуже просто. Твоя природа настільки гріховна, що навіть у доброму ти не вибереш добре. Він – Христос вибрав тебе, оплатив твої вибори (ми говорили, що вибір має вартість) ціною Свого власного життя. Ось як говорить про це апостол Петро: «І знайте, що не тлінним сріблом або золотом відкуплені ви від марнотного життя вашого, що передане вам від батьків, але дорогоцінною Кров`ю Христа як непорочного і чистого Ягняти» (1Пет.1:18). Ти вибраний. За твоє вибрання заплачено, в Христі ти маєш свободу і право дітей Божих. 
Чи реально попасти в число вибраних сьогодні? Так. «Якщо устами твоїми будеш визнавати Ісуса Господом, а серцем вірувати, що Бог воскресив Його з мертвих, то спасешся» (Рим.10:9). «Сьогодні пора приємна, ось тепер – день спасіння!» (1Кор.6:2). 
Чи обмежена кількість місць у Божій Верхоній Раді спасенних? На жаль, обмежена, але не кількістю вибраних, а часом звучання поклику Божого. Прийняти поклик зараз – покаятися і отримати прощення в жертві Христа – значить бути вибраним! Відкласти справу свого вибрання і спасіння на завтра – вельми ризикована ідея: завтра може закінчитися твоє життя – не з твоєї волі воно розпочалося і не з твоєї може скінчитися. 

Людина не владна над 
своїм життям 
І друга причина – ніхто не знає закінчення Божого часу для вибрання грішників. Час закінчення Божих виборів для грішника не відомий нікому, навіть Сину Божому. 
«Про день же той або час не знає ніхто, ані Ангели небесні, ані Син, але тільки Отець. Пильнуйте й моліться бо не знаєте, коли прийде час цей» (Мр.13:32). 
Якщо ти, шановний читачу, прочитав ці рядки, ти маєш реальний шанс – маєш можливість прийняти вибір Божий для себе. Скористайся цим. Ти розумієш себе вибраним, Божим дитям? Дякуй Богу, тому що не ти вибирав Його, а Він вибрав тебе!
Категория: текст | Добавил: love (13.08.2009)
Просмотров: 912 | Теги: Микола Синюк, ПРО ВИБОРИ, propovid | Рейтинг: 0.0/0
система комментирования CACKLE

меню

Аудио [2]
Видео [27]
текст [20]

Библия онлайн

Библия

Молитва

Мы в соцсетях

Реклама